راهنمای آزمون شهری دریافت گواهینامه شماره ۴ ( نمونه سوال آیین نامه )

راهنمای آزمون شهری دریافت گواهینامه شماره 4 ( نمونه سوال آیین نامه )

راهنمای آزمون شهری دریافت گواهینامه شماره ۴ ( نمونه سوال آیین نامه )

Drivi بهترین مرجع نمونه سوال آیین نامه در راستای کمک به هنرجویان در آزمون شهری دریافت گواهینامه علاوه بر فیلم های آموزشی موجود در سایت در چند نوشته آینده به بیان کامل نکات مورد نیاز آزمون شهری تحت عنوان راهنمای آزمون شهری دریافت گواهینامه خواهد پرداخت. این نکات با استفاده از تجربه نویسنده و تجربیات کاربران مختلف در طی دو سال جمع آوری شده و کوچکترین نکات مورد نیاز آزمون شهری را بیان میکند شما هم میتوانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا به این آموزش اضافه شود یا اینکه اگر بخشی از متن از نظر شما اشتباه است با ما در میان بگذارید تا اصلاح شود.

توجه داشته باشید که drivi به عنوان بهترین مرجع آزمون آنلاین آیین نامه و همچنین آموزش پارک دوبل و آزمون شهری و نمونه سوال آیین نامه با جواب  با هدف قبولی قطعی تمام هنرجویان و دریافت گواهینامه در اولین تلاش تشکیل شده است. با اشتراک گذاری این سایت به دوستانتان و سایر کاربران در آزمون آیین نامه کمک میکنید.

بخش چهارم راهنمای آزمون شهری دریافت گواهینامه:

کنترل گاز، ترمز، کلاج و فرمان:

۱٫ گاز

پدال گاز در قسمت سمت راست پایین روی کف ماشین قرار دارد و بوسیله پای راست کنترل میشود و طریقه ی قرار گرفتن پا روی آن بدین ترتیب است که پاشنه پا بین پدال ترمز و گاز قرار میگیرد و پنجه ی پا روی پدال گاز قرار میگیرد و با فشار دادن به پایین اتومبیل گاز میخورد و باید توجه داشت میزان فشاری که به پدال میدهیم بوسیله عقربه روی صفحه ی مدرج دور موتور نشان داده میشود و وقتی قصد تعویض دنده نداریم نباید دور موتور از ۲ بالاتر رود و برای تعویض دنده ی از ۲ به بالا اول حتما باید گاز دهید تا اتومبیل دور بگیرد بعد دنده را زیاد کنید.

در ضمن نباید به دور موتور نگاه کنید چون اینکار بصورت عادت درآمده و خطرناک میباشد بلکه باید گوشهایتان با صدای موتور آشنا شده و متوجه میزان گاز بشوید. دور موتور: اگر هر عددی را که روی درجه ی دور موتور میبینیم که در اتومبیلهای قدیمی از ۰-۱ …۱۰ میباشد و بالای آن نوشته ضربدر ۱۰۰۰ و در اتومبیلهای جدید از ۰-۱۰-۲۰-۳۰…۹۰-۱۰۰ میباشد و در بالای آن نوشته ضربدر ۱۰۰ ضرب کنیم تعداد دورهای میل لنگ در دقیقه در داخل موتور بدست میاید و معمولا دور موتور اتومبیلها بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰تنظیم میباشدکه بستگی به تنظیم موتور داردو دور موتور نرمال ۱۰۰۰ می باشد.

۲٫ترمز:

پدال ترمز بین پدال گاز و کلاج قرار دارد و توسط پای راست کنترل میشود و نحوه ی قرار گرفتن پا روی آن مثل پدال گاز میباشد که استفاده از ترمز به سه روش میباشد.

( لطفا این مطالب را از سایت کپی نکنید :حق کپی رایت این مطالب متعلق به سایت درایوی با کلمات کلیدی نمونه سوال آیین نامه ، راهنمای آزمون شهری دریافت گواهینامه یا نمونه سوال آیین نامه با جواب می باشد)

الف-ترمز تند (شدید):

ترمزی است بسیار خطرناک که باعث تصادف میشود که حتی الامکان از آن نباید استفاده کرد و هر کس در جاهای پر تردد از آن استفاده کرده باعث برخورد چند اتومبیل شده و در شرایط اضطراری که مثلا جان یک انسان در میان باشد از آن استفاده میکنند توصیه میکنم همیشه میدان دید خود را افزایش داده و با رعایت فاصله ی ایمن و سرعت مطمئنه مجبور به استفاده از ترمز تند نشوید.

ب- ترمزآهسته:

بهترین نوع ترمز میباشد و همیشه از قبل جایی که میخواهید توقف کنید را در نظر میگیرید و بصورت میلیمتری ترمز را فشار میدهید و اتومبیل را نگه میدارید و اگر نیاز شد میتوانید فشار را به آرامی بیشتر کنید تا زودتر اتومبیل را متوقف کنید و معمولا در سرعت زیر ۱۵ کیلومتر ابتدا کلاج را بگیرید بعد ترمز را فشار بدهید و انجام اینکار دو علت دارد:

اولا- هیچوقت اتومبیل ما خاموش نمیشود.
ثانیا- با تمرکز بیشتر و بهتری میتوانید ترمز را آهسته بگیرید.

ولی در سرعتهای بالاتر از ۱۵ کیلومتر حتما اول باید با ترمز سرعت را به زیر ۱۵ کیلومتر برسانید بعد کلاج را تا ته گرفته و با فرمان اتومبیل را تنظیم نموده و بعد ایست کامل کنید و دنده را خلاص نمایید. ج -نیش ترمز: معمولا برای کاهش و کم کردن سرعت میباشد و در مواقعیکه قصد ایست کامل ندارید از آن استفاده میکنید مثل عبور از سرعت گیر و غیره و مثل ترمز آهسته در سرعت پایین ابتدا کلاج و بعد ترمز میزنید ولی در سرعت بالا ابتدا با ترمز سرعت را کم کنید بعد ترمز بگیرید. قانون ایست: هرگاه خواسته باشید ایست کنید پس از اینکه اتومبیل را متوقف کردید ابتدا دنده را خلاص نمایید بعد پا را از روی کلاج بردارید ولی ترمز را رها نکنید و اگر توقف شما بیشتر از ۲۰ ثانیه طول بکشد باید ترمزدستی را بکشید چون برای سیستم و بوستر ترمز ضرر دارد در صورتیکه توقف شما از ۳ ثانیه کمتر باشد نیازی نیست دنده را خلاص کنید فقط باید از دنده یک بودن اتومبیل مطمئن شوید بعد حرکت کنید و اگر از سه ثانیه بیشتر شد اول دنده را خلاص کنید بعد پا را از روی کلاج بردارید دقت کنید بعد از اینکه دنده را خلاص کردید پا را حتما از روی کلاج بردارید چون برای بلبرینگ کلاج وخورشیدی دیسک ضرر دارد و اگر خلاص نکردید و پا را از روی کلاج بردارید اتومبیل رو به جلو پرت شده و خاموش میشود و احتمال برخورد وجود دارد ( راهنمای آزمون شهری دریافت گواهینامه  ).

۳٫کلاج:

پدال کلاج در سمت چپ پدال ترمز قرار دارد و فقط با پای چپ کنترل میشود بهتر است پاشنه پای چپ را روی کف اتومبیل گذاشته و پنجه ی پا روی پدال قرار دهید. وظیفه ی کلاج سه چیز میباشد.

الف- وصل کردن و برقراری انتقال نیرو از موتور به گیربکس و از گیربکس به چرخها که دنده جلو باشد به جلو و دنده عقب به سمت عقب حرکت میکند.

ب- خلاص کردن یا قطع کردن ارتباط بین موتور و گیربکس و چرخها

ج- تعویض دنده

راهنمای آزمون شهری شماره یک
راهنمای آزمون شهری شماره دو
راهنمای آزمون شهری شماره سه
راهنمای آزمون شهری شماره پنج
راهنمای آزمون شهری شماره ۶
 

در کنار این متن های آموزشی توصیه می شود فیلم های آموزش پارک دوبل و آزمون شهری را حتما ببینید

سوال فنی آیین نامه ۹۶ سوال فنی آیین نامه ۹۷ دانلود رایگان سوالات فنی آیین نامه دانلود سوالات فنی آیین نامه جدید. بهترین سوال آیین نامه سوال آیین نامه فنی جدید ۹۶ سوالات آیین نامه جدید ۹۵ دانلود سوالات فنی آیین نامه. نمونه سوال آیین نامه رایگان دانلود کنید این نمونه سوال آیین نامه ویژه آزمون ۹۶ طراحی شده است نمونه سوال آیین نامه ۹۶٫ نمونه سوال فنی آیین نامه ۹۸ بهترین سوال فنی آیین نامه آموزش قبولی در آزمون آیین نامه قبولی ۱۰۰ درصد در آزمون آیین نامه.

برای این نوشته تنها یک نفر نظر داده است

  1. Visitor Rating: 5 Stars

  2. Visitor Rating: 5 Stars

  3. Visitor Rating: 4 Stars

دیدگاهتان را بنویسید

Create an account

Welcome! Register for an account
Already a member?

Reset password

Recover your password
A password will be e-mailed to you.
Back to